چهره های ایرانیچهره های خارجیسرگرمیسینما

طوفانی درباره شهاب حسینی و پارسا پیروزفر به پا شده است

داستان شمس و مولانا بدون شک یکی از اسرارآمیزترین، جذاب‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین داستان‌هایی است که تاریخ این سرزمین با آن روبروست و شاید به همین دلیل است که کمتر کسی جرات به تصویر کشیدن آن را داشته است.

طوفانی درباره شهاب حسینی و پارسا پیروزفر به پا شده است – به نقل از ایرنا، جنبه های عرفانی و غافلگیرکننده در کنار روایات پرطرفدار داستان شمس و مولانا کار از این داستان پرماجرا را دشوارتر کرده است زیرا راه باریک است و اندکی لغزش می تواند تصویری مخدوش را به همراه داشته باشد. . ذهن مخاطب علاقه مند را رها کنید.

«مست عشق» ساخته حسن فتحی اثری نیست که مخاطب را سرمست از سینما رها کند و متأسفانه با وجود اینکه فیلمساز پیش از این تخصص خود را در ساخت آثار تاریخی نشان داده است، اما آنچنان که باید در این اثر موفق نیست. داستانی که او نقل می کند به زبان او نیست. آلکان است.

در این فیلم اگرچه انتظار می‌رفت تصویری جسورانه‌تر، واضح‌تر و ملموس‌تر از مولانا و وضعیت آشفته‌اش پس از دیدار با شمس ارائه کند، اما بیشتر درگیر خرده‌روایت‌هایی است که همگی در سطح می‌مانند و لایه‌های عمیق را کاهش می‌دهند.

شاید بزرگترین ایراد جدیدترین اثر حسن فتحی این باشد که فیلم چیز دیگری جز آنچه مخاطب از قبل از داستان شمس و مولانا می دانسته به او نمی دهد و همین ضعف بزرگ مخاطب را تشنه شنیدن زوایای دیگر داستان می کند. شمس و مولانا مقموم سینما را ترک می کند و جز آنچه می دانست چیزی به مجموعه او اضافه نمی شود و چه خوب بود که فیلمساز با تحقیقی عمیق تر، پرده های تازه ای بر روی این روایت مرموز گشود.

ماست عشق جدای از داستان، از نظر تکنیک و تولید نیز با مشکلاتی مواجه است که عمر اثر را کاهش می دهد و اگرچه فیلمساز سعی کرده است با پرهیز از روایت خطی، ریتم و ضرب آهنگ بهتری به اثر خود بدهد. گذشته و حال، اما این از بین رفته است. اتفاقات زمانی نیز به خوبی توسعه نیافته اند و زبان فیلم به یکنواختی لازم نرسیده است

ماست عشق جدای از داستان، از نظر تکنیک و تولید نیز با مشکلاتی مواجه است که عمر اثر را کاهش می دهد و اگرچه فیلمساز سعی کرده است با پرهیز از روایت خطی، ریتم و ضرب آهنگ بهتری به اثر خود بدهد. گذشته و حال، اما این از بین رفته است. اتفاقات زمانی نیز به خوبی توسعه نیافته اند و زبان فیلم به یکنواختی لازم نرسیده است.

موضوع دیگر این فیلم این است که مخاطب را از فضای فیلم دور می کند و فضا آنطور که باید باورپذیر نیست. بدون شک دوبله بد فیلم است و علاوه بر بد بودن، صدا و تصویر بازیگر در برخی سکانس ها هماهنگ نیست. فاجعه می‌افزاید و این اشتباه برای فیلمی که قدرت دوبله‌اش همیشه یکی از افتخاراتش در طول تاریخ سینماست، اشتباهی نابخشودنی است.

بازی های مست عشق بالا و پایین زیادی ندارد، سیر راکد است و جز شهاب حسینی که شمس را خوب بازی کرده و ابراهیم چلیکل بازیگر ترک که در تک صحنه ها درخشیده است، حرف دیگری برای گفتن نیست.

این فیلم در طراحی صحنه، فضا، لباس و حرکت دوربین بی ربط نیست و فتحی به عنوان کارگردان توانسته بر خلاف مونتاژ در این قسمت از فیلمش موفق تر عمل کند و تا حدودی از موارد لازم برخوردار باشد. استانداردها در پایان باید گفت که ماست عشق بیش از هر چیز فیلمی بلاتکلیف است که نه روح یک روایت تاریخی و عرفانی به معنای کامل در خود دارد و نه اثری که حداقل با تکنیکی خود مخاطب خود را به وجد آورد.

محمد

هر روز زندگی، امیدی جدید برای داشتن تجربه‌ای نو و جذابه. از لحظه به لحظه زندگیت لذت ببر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا