اخبار روز

ماجرای قطع واریزی مستمری‌ بگیران چیست ؟ | حقوق کدام مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هنوز واریز نشده ؟

بهروز مروتی گفت: براساس گزارشات رسیده به کمپین معلولان و نظرسنجی کانال اخبار مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، مستمری حدود ۲۰درصد از مددجویان سازمان بهزیستی، از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها قطع شده است.

حمایت از معلولان، که یکی از گروه‌های کم توان در جامعه هستند، وظیفه‌ی دولتهاست. به همین دلیل در کشورهای مختلف دولت‌ها قوانین حمایتی برای این افراد در نظر گرفته‌اند. در ایران نیز قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اواخر سال ۹۶ به تصویب رسید. این قانون اصلاحیه‌‎ای بر قانون مصوبِ سال ۸۳ بود و قرار بود با اصلاحش، به قانونِ حمایت از معلولان، جنبه‌ی عملی‌تر ببخشد اما این اتفاق نیفتاد.

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ ردیف اعتباری جداگانه برای قانون حمایت از حقوق معلولان در نظر نگرفت و اعتباراتِ مربوط به این قانون را در اعتبارات کل سازمان بهزیستی دید، که این اقدام مشکلِ کمبودِ بودجه‌ی اجرای قانون را بیش از پیش افزایش داد. در طول این سالها، افراد دارای معلولیت به‌عدم اجرایِ موادِ قانون حمایت از معلولان معترض بوده‌اند. آن‌ها بارها بابتِ‌عدم اجرای ماده ۲۷، ناچیز بودنِ مستمری‌ها، مبلغِ بسیار کم حق پرستاری، بی‌توجهی به مواد مربوط به اشتغال معلولان و غیره اعتراض کرده‌اند.

منبع: دیجی سرگرمی

محمد

هر روز زندگی، امیدی جدید برای داشتن تجربه‌ای نو و جذابه. از لحظه به لحظه زندگیت لذت ببر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا