گردشگری

بهترین زمان برای سفر به دبی و کیش در بهار

اگر بخواهیم از میان تمام مقاصد سفر در داخل و خارج کشور فهرستی از پرطرف‌دارترین مقاصد را تهیه کنیم بی‌شک جزیره کیش در میان آب‌های خلیج فارس و دبی در همسایگی کشورمان نیز در این لیست قرار می‌گیرند.

بهترین زمان برای سفر به دبی و کیش در بهار – به گزارش اینتیتر هر دو این مقاصد جذابیت‌های خاص خودشان را دارند و از برخی جهات به یکدیگر شباهت دارند و البته از جنبه‌های زیادی هم با یکدیگر تفاوت دارند. فارغ از تمام شباهت‌ها و تفاوت‌هایی که این دو مقصد دارند بسیاری از گردشگرانی که قصد دارند تا در فصل بهار به یکی از این دو مقصد سفر کنند به دنبال پیدا کردن جواب این سؤال هستند که آب و هوای دبی و کیش برای سفر در بهار چطور است؟ با ما همراه شوید تا در این مطلب به این پرسش جواب دهیم.

آب و هوای کیش در فصل بهار

جزیره کیش در جنوب کشورمان قرار گرفته است و آب و هوای آن را می‌توان گرم و مرطوب توصیف کرد؛ بنابراین مسلما جزو مقاصد گرمسیری سفر محسوب می‌شود و اگر ملاک را وضعیت آب و هوا قرار دهیم بهار بهترین فصل برای سفر به جزیره محسوب می‌شود. به همین دلیل بلیط کیش در فصل بهار تقاضای زیادی دارد و جزو پرفروش‌ترین مسیرهای هوایی است. آب و هوای جزیره در بهار معتدل است بطوری که نه گرمای طاقت فرسای تابستان‌ها را و نه سرما زمستانی را دارد. دمای هوا در این فصل بطور متوسط روزانه میان ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتی گراد نوسان دارد. بعلاوه در این فصل خبری از باد و بارش باران در جزیره نیست و به همین دلیل امکان استفاده از تفریحات ابی جزیره کیش هم در این فصل مهیا است. اما باید در نظر داشت که با وجود آب و هوای دل‌انگیز جزیره در بهار خیل عظیمی از گردشگران در این فصل راهی جزیره می‌شوند و ازاین‌رو فضای جزیره شلوغ‌تر از همیشه است.

کدام ماه در فصل بهار برای سفر به کیش بهتر است؟

درست است که بهار بهترین زمان از نظر شرایط آب و هوایی برای سفر به جزیره زیبای کیش است؛ اما وضعیت آب و هوای جزیره در ماه‌های مختلف در طول بهار یکسان نیست. اوایل بهار و ماه فروردین ماه هوا ثبات بیشتری دارد و کاملاً معتدل است. در ماه اردیبهشت ماه نیز جزیره هوای عالی دارد و می‌توان تجربه فوق‌العاده‌ای از سفر به کیش در این ماه داشت. در نهایت ماه پایانی بهار هوای جزیره رفته‌رفته گرم و گرم‌تر می‌شود. با این وجود همچنان فرصت برای کیش‌گردی فراهم است؛ بنابراین اگر به دنبال هوای دل‌انگیز بهاری در کیش هستید بهترین موقع سفر از اوایل فروردین تا اواسط اردیبهشت است. البته باید در نظر داشته باشید در این دوران هزینه سفر به جزیره هم به سبب حجم زیاد سفرها بالاتر است. به ویژه در ماه فروردین ماه و آغاز فصل بهار که با ایام نوروز مقارن است قیمت‌ خدمات سفر از تور، بلیط هواپیما یا قطار و هتل به اوج خود می‌رسند.

شرایط آب و هوای دبی در فصل بهار

دبی از آن مقاصد وسوسه‌برانگیزی است که بعید است اهل جهانگردی باشید؛ اما فکر سفر به این مقصد لوکس آسیایی به ذهنتان خطور نکند. اما اگر هنوز برای خرید بلیط دبی در بهار مردد هستید باید بگوییم به هیچ وجه فرصت را از دست ندهید؛ زیرا شرایط آب‌وهوای دبی نیز درست مانند جزیره کیش به طور کلی شامل آب و هوای گرم و مرطوب است. اما در فصل بهار دبی آب و هوای معتدلی پیدا می‌کند و میانگین دمای هوا از ۲۳ تا ۳۱ درجه سانتی گراد است. به همین دلیل بهار بهترین موقع سفر به دبی از نظر آب و هوا به حساب می‌آید. البته طبیعی است که به دلیل افزایش حجم سفر گردشگران به دبی هزینه‌های سفر هم افزایش دوبرابری پیدا می‌کنند.

چه موقع از بهار بهترین زمان برای سفر به دبی است؟

اگر بخواهیم در طول فصل بهار بهترین زمان بر حسب شرایط آب و هوایی دبی راهی سفر به این مقصد اماراتی شویم بهترین موقع اوایل فصل بهار و ماه فروردین است. هر چه روزهای بیشتری از شروع فصل بهار بگذرد درجه حرارت هوای دبی هم بیشتر می‌شود تا جایی که در ماه خرداد دیگر تقریباً آب و هوا تابستانی است. البته ناگفته نماند که برخی گردشگران ترجیح می‌دهند تا قبل از شروع تابستان‌های داغ دبی یعنی اواسط بهار به دبی سفر کنند؛ زیرا هر قدر به فصل تابستان نزدیک‌تر شویم با افزایش گرمای هوا از تعداد متقاضیان سفر به دبی هم کاسته می‌شود و این موضوع موجب می‌شود تا هزینه‌های سفر به این مقصد خارجی هم ارزان‌تر شود. اما اگر موضوع هزینه‌ها را کنار بگذاریم بهترین موقع شروع فصل بهار تا اواسط ماه اردیبهشت است.

بالاخره در فصل بهار به دبی سفر کنیم یا کیش؟

همان‌طور که قبل‌تر هم اشاره کردیم فصل بهار بهترین زمان برای سفر به دو مقصد جذاب سفر یعنی دبی و جزیره کیش است. به همین دلیل این سوال مطرح می‌شود که کدام یک را برای سفر در فصل خوش آب و هوای بهار انتخاب کنیم. اگر بخواهیم دبی و کیش را از نظر جذابیت‌های گردشگری با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم با وجود ظرفیت‌های بالایی که دبی به عنوان یک مقصد گردشگری پر آوازه در جهان دارد طبیعی است که این مقصد تنوع بیشتری در تفریحات و جاذبه‌های گردشگری دارد. با این وجود باز هم انتخاب از میان این دو مقصد به مواردی دیگری هم بستگی دارد. اینکه تمایل دارید تا به یک ایرانگردی چند روزه با قیمت ارزان بروید یا دوست دارید تا سفر به یک مقصد خارجی را تجربه کنید و حاضرید هزینه بالاتر سفر به این مقصد لوکس را هم بپردازید.

با همه اینها اگر بخواهیم از نظر آب و هوایی میان دبی و کیش مقایسه‌ای داشته باشیم باید بگوییم هرچند هر دو این مقاصد جزو مقاصد گرمسیری محسوب می‌شوند؛ اما دمای هوای دبی در بهار فقط کمی گرم‌تر از دمای هوای کیش در این فصل است. با این وجود اگر قرار باشد در طول روز بیشتر زمانتان را در فضاهای سرپوشیده و اماکن تفریحی با فضای بسته بگذرانید دبی نیز با وجود امکانات سرمایشی قوی و گسترده‌ای که در تمام مراکز خرید و اماکن تفریحی دارد گزینه خوبی است؛ بنابراین در مجموع نمی‌توان بر اساس شرایط آب و هوایی مطلوب‌تر میان این دو گزینه دست به انتخاب زد و بهتر است نوع تفریحات و بودجه سفر را ملاکی برای انتخاب قرار داد.

کلام آخر

در مطلب حاضر به یکی از سؤالات رایجی که گردشگران در زمان انتخاب دو مقصد گردشگری دبی و کیش در فصل بهار مطرح می‌کنند پرداختیم. اینکه آب و هوای دبی و کیش برای سفر در فصل بهار چطور است؟ برای بررسی این موضوع به طور کلی و خلاصه آب و هوای هر یک از این مقاصد را توضیح داده‌ایم و البته به طور دقیق‌تر به بهترین ماه سفر در طول بهار به این مقاصد هم اشاره کردیم تا گردشگران بتوانند تصمیم بهتری برای برنامه‌ریزی سفرهای خود در فصل بهار به این دو مقصد بگیرند.

محمد

هر روز زندگی، امیدی جدید برای داشتن تجربه‌ای نو و جذابه. از لحظه به لحظه زندگیت لذت ببر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا